Regulamin
§1. Postanowienia Ogólne
1. W dniu 15 listopada 2025 r. WOOG Sp. z o.o., z siedzibą w Gdańsku mieszczącą się pod adresem: ul. Jana Heweliusza 27/9, 80-890 Gdańsk posługującą się numerem NIP: 5833519094, KRS: 0001128015, dalej jako „Organizator”, organizuje imprezę o nazwie „NOC DUCHÓW” (dalej jako „Impreza”) na terenie Plaży Kortowskiej ul. Promenada Absolwentów 10-722, Olsztyn (dalej jako „Teren”).
2. Regulamin określa warunki uczestnictwa i zasady zachowania się osób obecnych na Imprezie (dalej jako „Uczestnicy”), w tym postanowienia porządkowe regulujące:
a. wstęp Uczestnika na Imprezę,
b. prawa i obowiązki Uczestnika,
c. zakazy, które Uczestnik winien respektować,
d. zasady odpowiedzialności osób, w tym Uczestników, za zachowanie sprzeczne z obowiązującym porządkiem prawnym, w tym – w związku z naruszeniem postanowień Regulaminu,
e. wymogi bezpieczeństwa epidemicznego,
f. podstawowe zasady współpracy z podwykonawcami Imprezy zatrudnionymi przez Organizatora.
3. Celem Regulaminu jest zapewnienie bezpieczeństwa Imprezy poprzez określenie zasad zachowania się Uczestników i korzystania przez nich z Terenu oraz z urządzeń znajdujących się na nim, a ponadto uregulowanie praw i obowiązków Uczestników w związku z nabyciem biletu wstępu na Imprezę (dalej jako „Bilety”).
4. Niezależnie od samych postanowień Regulaminu wszyscy Uczestnicy zobowiązani są stosować się
do:
a. obowiązujących przepisów prawa, w szczególności, w zakresie bezpieczeństwa epidemicznego.
b. Regulaminów zakupu biletów przez operatorów sprzedaży biletów NOC DUCHÓW wymienionych niżej w pkt 4 §2.
5. Zakup Biletu i uczestnictwo w Imprezie oznacza akceptację Regulaminu przez Uczestnika.
§2. Sprzedaż Biletów
1. Biletem jest oznaczony papier wartościowy wystawiany na okaziciela, którego okazanie uprawnia do jednorazowego wejścia na Imprezę w dniu 15 listopada 2025 r. Godziny rozpoczęcia i zakończenia Imprezy oraz inne ważne informacje dotyczące Imprezy podane są na oficjalnej stronie: https://nocduchow.pl/
2. Rodzaje biletów wstępu oraz innych produktów dotyczących Imprezy podawane są na oficjalnej stronie Imprezy https://nocduchow.pl/. Podstawowym rodzajem Biletu jest jednodniowy bilet uprawniający do wstępu na teren Imprezy podczas jej trwania.
3. Bilety sprzedawane są przez Organizatora na stronie https://nocduchow.pl/ za pośrednictwem operatora płatności.
4. W sprawach technicznych związanych ze sprzedażą Biletów Uczestnicy powinni zwracać się bezpośrednio do operatora sprzedaży wymienionych wyżej lub pod adres e-mail: kontakt@nocduchow.pl.
5. Osoby z niepełnosprawnością w stopniu znacznym (1) mają bezpłatny wstęp na festiwal. Otrzymują go na wejściu na Imprezę po okazaniu dokumentu potwierdzającego swoją niepełnosprawność (legitymację lub ważne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym (1)).
6. Do wstępu na Imprezę upoważnia wyłącznie oryginalny Bilet nabyty zgodnie z postanowieniami Regulaminu. Bilet nabyty z naruszeniem postanowień Regulaminu zostanie unieważniony przez Organizatora. Osoba posługująca się unieważnionym Biletem dokonała istotnego naruszenia warunków umowy o świadczenie usługi kulturalnej, w związku z czym nie przysługuje jej zwrot ceny nabycia Biletu.
7. Ustanawia się następujące zasady wykorzystania zakupionych Biletów:
a. Bilet nie podlega zwrotowi,
b. Organizator nie ma obowiązku wydania duplikatów zniszczonego lub zagubionego Biletu,
c. Bilet uszkodzony lub nieczytelny jest nieważny i nie podlega obowiązkowi refundacji ani zamiany na inny Bilet,
d. posiadany przez uczestnika Imprezy Bilet jest jednoosobowy, nie uprawnia do wprowadzania osoby towarzyszącej z wyjątkiem dzieci do 11-go roku życia, jeśli te również posiadają bilet dla dziecka.
e. zmiana w programie Imprezy nie jest podstawą do zwrotu Biletu lub jego ekwiwalentu.
§3. Wstęp na Imprezę
1. Wstęp na Imprezę przysługuje osobie posiadającej Bilet. Bilet wymieniany jest na wejściu na Imprezę na identyfikator, w formie opaski, wydawany przez Organizatora (dalej jako „Identyfikator”). Identyfikatora nie można zdejmować. Identyfikator uprawnia do wielokrotnego wchodzenia i wychodzenia na Imprezę w czasie jej trwania.
2. Organizator może odmówić wstępu na Imprezę oraz przebywania na niej osobie, które nie okazała ważnego Biletu.
3. Organizator, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, może odmówić wstępu na Imprezę:
a. osobie znajdującej się pod widocznym wpływem alkoholu, środków odurzających, psychotropowych lub innych podobnie działających środków, szczególnie, tych wzmagających agresję,
b. osobie posiadającej broń lub inne niebezpieczne przedmioty, materiały wybuchowe, wyroby pirotechniczne, fajerwerki, petardy (w tym hukowe), materiały pożarowo niebezpieczne, napoje alkoholowe, środki odurzające
c. osobie zachowującej się agresywnie, prowokacyjnie albo w inny sposób stwarzającej zagrożenie dla bezpieczeństwa lub porządku publicznego.
4. Ocena przedmiotów i kwalifikowanie ich jako niebezpiecznych należy do osób upoważnionych przez Organizatorów do zapewnienia porządku i bezpieczeństwa na Imprezie (dalej jako „Służby Porządkowe”), legitymujących się stosownymi identyfikatorami.
5. Osoby, które w dniu Imprezy nie ukończyły 16-stego roku życia, będą mogły wejść na Imprezę wyłącznie pod nadzorem opiekuna, który ukończył lat 18. Opiekun będzie ponosił pełną odpowiedzialność za niepełnoletniego przebywającego na Imprezie od momentu wprowadzenia go aż do jego wyjścia.
§ 4. Zasady organizacyjne i porządkowe obowiązujące na Imprezie
1. Organizator zapewnia bezpieczeństwo Uczestnikom oraz porządek podczas trwania Imprezy, w szczególności, poprzez Służby Porządkowe.
2. Służby Porządkowe mogą wydawać własne instrukcje bezpieczeństwa, w tym epidemicznego oraz ppoż. zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
3. Uczestnicy oraz wszystkie inne osoby, które znajdują się na Imprezie, zobowiązane są stosować się do poleceń Służb Porządkowych. Odmowa zastosowania się do tych poleceń może wynikać wyłącznie z uwagi na ich sprzeczność z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
4. Uczestnicy Imprezy oraz wszystkie inne osoby, które znajdują się na Terenie, obowiązani są zachowywać się w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu innych osób obecnych na Imprezie, a w szczególności, przestrzegać postanowień Regulaminu. Zakazane jest niszczenie oznaczeń i tablic informacyjnych, nośników reklamowych, urządzeń i sprzętu znajdującego się na Terenie, a także wszelkiego innego mienia. Uczestnicy zobowiązani są korzystać z pomieszczeń sanitarnych wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem.
5. Uczestnicy oraz wszystkie osoby znajdujące się na Terenie zobowiązane są posiadać na ręku ważny Identyfikator. Brak Identyfikatora lub posiadanie Identyfikatora zerwanego lub uszkodzonego, jak również Identyfikatora nie zapiętego na ręce, jest jednoznaczną podstawą do usunięcia osoby z Imprezy. W przypadku zerwania lub uszkodzenia Identyfikatora, Uczestnik zobowiązany jest do natychmiastowego zgłoszenia się do Służb Porządkowych wraz z uszkodzonym Identyfikatorem, w celu wymiany Identyfikatora na nowy. Wymianie podlegają wyłącznie Identyfikatory uszkodzone podczas Imprezy. Samowolne opuszczenie Imprezy z uszkodzonym lub zerwanym Identyfikatorem bez wcześniejszego powiadomienia Służb Porządkowych jest równoznaczne z rezygnacją z uczestnictwa w Imprezie.
6. Osobom, którym odmówiono wstępu na Imprezę lub przebywania na niej lub osobom usuniętym z Imprezy zgodnie z Regulaminem lub obowiązującymi przepisami prawa z uwagi na ich naruszenie, nie przysługuje prawo zwrotu należności za Bilet.
7. Zabrania się prowadzenia, bez autoryzacji Organizatora, jakiejkolwiek działalności handlowej lub innej zarobkowej, a także działalności reklamowej oraz promocyjnej na Terenie.
8. Napoje alkoholowe spożywać można jedynie w miejscach wyznaczonych przez Organizatora.
9. W czasie Imprezy Organizator oraz Uczestnicy, a ponadto inne osoby przebywające na Terenie, są zobowiązani przestrzegać przepisów ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
10. Na Terenie obowiązuje całkowity zakaz rozpalania ognisk, grilla i palenia innych form otwartego ognia poza strefami wyznaczonymi przez Organizatora.
11. Na teren festiwalu zezwala się na wprowadzanie psów z zastrzeżeniem, że właściciel ponosi pełną odpowiedzialność za zwierzę przebywające na Imprezie od momentu wprowadzenia go aż do jego wyjścia. Pies powinien być prowadzony na smyczy, oraz mieć założony kaganiec.
§5. Prawa i obowiązki uczestników
1. Uczestnik jest obowiązany:
a. posiadać przy sobie ważny Bilet i okazywać go każdorazowo na żądanie Służb Porządkowych,
b. zachowywać się w sposób zgodny z zasadami współżycia społecznego, w tym nie zagrażać bezpieczeństwu innych osób obecnych na Imprezie – przestrzegając postanowień Regulaminu,
c. stosować się do zarządzeń i poleceń pracowników Służby Porządkowych oraz spikera, a w przypadku interwencji funkcjonariuszy Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej, Żandarmerii Wojskowej lub pracowników albo funkcjonariuszy innych uprawnionych służb i organów – do wykonywania ich poleceń.
2. Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone przez niego na Imprezie
§7. Przetwarzanie danych osobowych
1. Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, tj. ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j.: Dz.U. z 2019 r., poz. 1781) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2. Administratorami danych osobowych Uczestników jest Organizator.
3. Dane osobowe Uczestników przetwarzane będą w związku z organizacją Imprezy, w tym w następujących celach:
a. zapewnienia bezpieczeństwa epidemicznego Uczestnikom, zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektoratu Sanitarnego (imię i nazwisko, adres oraz numeru telefonu),
b. dokumentowania, promocji i reklamy Imprezy oraz promocji i reklamy Organizatora jak również sponsorów Imprezy (wizerunek Uczestników).
4. Dane osobowe, o których mowa w ust.4 lit. a powyżej, będą przechowywane przez okres 60 dni po zakończeniu Imprezy.
5. Dane osobowe, o których mowa w ust.4 lit. b powyżej, będą przechowywane przez okres prowadzenia przez Organizatora mediów, w których będą wykorzystywane, lub do czasu wycofania zgody przez Uczestnika.
6. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w Imprezie oraz do realizacji celów, o których mowa w ust. 4 powyżej. Niepodanie przez Uczestnika danych osobowych lub brak zgody na ich przetwarzanie, uniemożliwia udział w Imprezie.
7. Dane osobowe Uczestników będą ujawniane pracownikom, współpracownikom oraz podwykonawcom Organizatora, w zakresie niezbędnym dla realizacji celów określonych w ust. 4 powyżej.
8. Odbiorcami danych osobowych Uczestnika mogą być także państwowe służby sanitarne i porządkowe, dla spełnienia obowiązku realizowanego w interesie publicznym, oraz w przypadku przetwarzania wizerunku – podmioty świadczące usługi na rzecz Organizatora w zakresie infrastruktury teleinformatycznej, w tym podmioty tj. Facebook Inc., Google, dostawcy stron internetowych Organizatora. Dane osobowe nie będą przekazywane do krajów trzecich lub organizacji międzynarodowych, chyba, że podmioty świadczące usługi informatyczne, wskazani jako odbiorcy danych, będą wykorzystywać serwery zlokalizowane poza obszarem Unii Europejskiej. W celu uzyskania więcej informacji o przetwarzaniu danych przez wskazanych odbiorców, należy zapoznać się z politykami prywatności dostępnymi na stronach internetowych przywołanych podmiotów.
9. Każdy Uczestnik ma prawo do:
a. wniesienia żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania,
b. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz ich przenoszenia,
c. wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie (jednakże wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych będzie skutkowało brakiem możliwości udziału w Imprezie).
10. Zdjęcia oraz nagrania wideo wykonane podczas Imprezy mogą być wykorzystane w materiałach reklamowych Imprezy i Organizatora. Uczestnictwo w Imprezie jest związane ze zgodą na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku Uczestnika utrwalonego w formie fotografii lub zapisu wideo oraz udzieleniem Organizatorowi nieodpłatnej licencji na wykorzystanie go na wszystkich polach eksploatacji, w tym: utrwalania i rozpowszechniania w dowolnej formie oraz wprowadzanie do pamięci komputera, wykorzystania do promocji i organizacji Imprezy przez Organizatora, udostępniania sponsorom Imprezy oraz partnerom Organizatora w celu ich promocji w kontekście udziału w Imprezie, zamieszczania i publikowania w wydawnictwach o Imprezie, na promocyjnych materiałach drukowanych Organizatora, w prasie, na stronach internetowych oraz w przekazach telewizyjnych i radiowych.
11. Skargę na sposób przetwarzania danych osobowych można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
§8. REKLAMACJE
1. Wszelkie reklamacje i roszczenia dotyczące organizacji i realizacji Imprezy można składać drogą elektroniczną na adres mailowy – kontakt@nocduchow.pl, najpóźniej w terminie 7 dni od dnia zakończenia Imprezy.
2. Warunkiem dochodzenia roszczeń przed sądem powszechnym jest wyczerpanie procedury reklamacyjnej, o której mowa w niniejszym paragrafie.
3. Wszelkie spory dotyczące Imprezy będą rozstrzygane przez Sąd Rejonowy w Olsztynie.
§9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Niniejszy Regulamin ma charakter nadrzędny do innych umów i dokumentów dotyczących całego procesu organizacji i realizacji Imprezy.
2. Oficjalne programy i gadżety dotyczące Imprezy będą sprzedawane wyłącznie na Terenie podczas Imprezy lub w autoryzowanych przez Organizatora punktach sprzedaży.
3. Status sponsora Imprezy przyznaje wyłącznie jej Organizator.
4. Organizator zastrzega sobie prawo do:
a. ustalenia zmian w przebiegu Imprezy z nieprzewidzianych i nieuniknionych a niezależnych od Organizatora powodów, a ponadto prawo do ustalenia i zmiany programu pod względem artystycznym, merytorycznym i czasowym bez uprzedniej konsultacji i rekompensaty,
b. odwołania lub zrezygnowania z organizacji imprezy. W takim przypadku uczestnicy mają prawo do zwrotu kosztów poniesionych na zakup biletów.
c. dochodzenia roszczeń za wyrządzone przez Uczestnika szkody, w tym za naruszenie dobrego wizerunku Organizatora,
d. unieważnienia zaproszenia, identyfikatora lub innego dokumentu uprawniającego do wejścia na teren Imprezy niedostępny dla publiczności, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
5. Organizatorowi przysługuje prawo do zmiany Regulaminu, w szczególności, z uwagi na potrzebę zapewnienia prawidłowego przebiegu Imprezy oraz bezpieczeństwa Uczestnikom. Organizator informuje o zmianach Regulaminu na stronie internetowej Imprezy, tj. emial: kontakt@nocduchow.pl
6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za skutki działania siły wyższej. Przez siłę wyższą uznaje się zdarzenie będące poza kontrolą Organizatora, które powoduje, że wykonanie zobowiązań jest niemożliwe lub że może być uznane za niemożliwe ze względu na występujące okoliczności. Siłę wyższą stanowią, w szczególności: warunki atmosferyczne, awarie lub zakłócenia pracy urządzeń dostarczających energię elektryczną, ciepło, światło, działania wojenne lub działania władz państwowych lub samorządowych w zakresie formułowania polityki, praw i przepisów mających wpływ na wykonanie zobowiązań.
7. W przypadku zmiany terminu realizacji Imprezy, jej programu lub miejsca z przyczyn zaistnienia siły wyższej lub z innych przyczyn, które są niezależne od Organizatora, Organizator nie ponosi odpowiedzialności za przywołane zmiany. Uczestnik, kupując Bilety, akceptuje możliwość zmian i deklaruje, że nie będą rościć sobie praw do zwrotu kosztów poniesionych przy zakupie Biletu. Bilet takie pozostaje ważny i nie może zostać zwrócony.
8. Regulamin jest dostępny:
a. na stronie internetowej Imprezy, tj. email: kontakt@nocduchow.pl
b. w punktach informacyjnych na Terenie,
9. Regulamin obowiązuje od dnia 1 października 2025 r.